PSP
online marketing
De juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep brengen, dat is wat online marketing voor je doet. Het is dus veel meer dan af en toe een post op de sociale media plaatsen, of nu en dan eens een mail naar je klanten sturen. Klanten winnen met online marketing doe je met een doordacht en strategisch marketingplan. Maar hoe pak je zoiets aan? De experten van psp communications leggen dat graag aan je uit!

Wat is online marketing?

Natuurlijk wil je dat potentiële klanten jouw bedrijf kennen. Of toch zeker diegenen die nood hebben aan het product of de dienst die jij te bieden hebt. Om die groep te bereiken ga je boodschappen in de wereld sturen. Alle boodschappen die je online verspreidt vallen onder het begrip ‘online marketing’.

Maar marketing gaat een stuk verder dan dat. Boodschappen verspreiden is slechts één deel van je online strategie. Het resultaat van die communicaties meten en ermee aan de slag gaan is minstens zo belangrijk! Denk maar aan:

  • hoe reageren klanten op je boodschap?
  • creëer je interactie met de klant? Bijvoorbeeld op de sociale media?
  • gaan klanten in op je communicatie? Klikken ze door op de link? Nemen ze op een andere manier contact op?

Meten is weten

Het lijkt misschien een cliché, maar voor online marketing geldt het helemaal: meten is weten. Dat is meteen ook een van de voordelen van online boodschappen uitsturen of digitaal in interactie gaan met je klant: je kan de respons relatief makkelijk opvolgen.

Eén van de beste kanalen om die interactie op te volgen is dat van de sociale media. Je weet heel snel hoe vaak een bericht geliked of gedeeld werd. Of hoeveel reacties erop zijn gekomen. Een slimme marketeer leidt hier snel uit af welke onderwerpen populair zijn en welke doelgroepen waarop reageren.

Klanten bereiken via de sociale media

Eens je weet welke producten of diensten aanslaan bij welke doelgroep dan bieden de meeste sociale mediakanalen de mogelijkheid om die groep actief te gaan benaderen met een door jou bepaalde boodschap. Ook dat is online marketing.

Die sociale media zijn ook de speeltuin van de influencers, een relatief nieuw fenomeen dat intussen bij miljoenen bedrijven van over de hele wereld ingebed zit in de online marketing strategie. Influencersbereiken heel specifieke doelgroepen, die soms uit miljoenen volgers bestaan. Door hen in te schakelen bereik je in één klap heel wat potentiële klanten.

Online marketing mix

Wie slim met zijn online marketing strategie omgaat, houdt het het liefst niet bij één kanaal. Een online strateeg gebruikt een goede mix van kanalen om de boodschap van het bedrijf breed te verspreiden.

Hoewel ondernemers vaak zelf graag aan de slag gaan met social media, is een effectieve online strategie werk voor specialisten. Niet alleen de boodschap is bepalend voor je merk en je imago, ook het juiste kanaal kiezen, op het juiste moment vraagt wel wat kennis.

Bovendien wordt de wet op de gegevensbescherming (GDPR) steeds strikter waardoor je erg moet opletten met de manier waarop je mensen bereikt, wat je met hun gegevens doet en hoe je die integreert in je marketingstrategie.

Wil je het meeste uit je digitale strategie halen, dan is het een goed idee om dit aan een professioneel communicatiebureau over te laten. De specialisten van psp communications helpen je graag met het maken en uitvoeren van jouw marketingplan. Zo kan jij je concentreren op de core business van jouw bedrijf.

Wil je meer weten? Neem zeker even contactmet ons op. Dat bekijken we samen hoe wij jouw organisatie online laten groeien.

Hebben we jou geïnspireerd?

Neem contact met ons op!

Contacteer ons

Samen bouwen aan jouw verhaal?

Kom zeker eens langs!

De koffie staat voor je klaar.

Patrick Scheerlinck

Managing partner

adres
Josse Biesmansstraat 7
1560 Hoeilaart
Blijf op de hoogte

PSP Communications © 2022