Psp Communications
Landingspagina

Hoe ga jij op zoek naar informatie over een product of een dienst? Waarschijnlijk doe je dat net zoals meer dan 90% van de internetgebruikers en typ je een zoekterm in de Google zoekmachine. Je krijgt een overzicht van websitepagina’s (meestal een landingspagina) waarvan Google vindt dat ze het best bij jouw vraag aansluiten. Je bekijkt de eerste en misschien ook nog de tweede pagina met zoekresultaten en dan houdt het doorgaans op.

Wil jij met jouw bedrijf online gevonden worden, dan komt het er dus op aan om zo hoog mogelijk te scoren in die lijst met resultaten. Met een landingspaginahelp je Google én je potentiële klant om sneller bij jouw bedrijf te komen.

Wil jij ook makkelijker online gevonden worden? Neem dan vandaag nog contact met ons op!

Een landingspagina, wat is dat?

Even wat theorie: wanneer iemand een woord of een zin typt in de Google website, gaat de zoekmachine na welke pagina’s het beste antwoord bieden op de vraag. Vroeger bepaalde Google dat volgens het aantal keer dat het woord of de zin exact voorkwam op de webpagina. In feite was het eenvoudig: zocht iemand op de term ‘personeelsmagazine maken’ dan scoorde de pagina waarop de woordcombinatie het vaakst voorkwam, het hoogst.

Gelukkig is Google geëvolueerd en kijkt het nu naar de kwaliteit en de relevantie van de tekst. Het houdt eveneens rekening met begrippen die in verband staan met het zoekwoord. Zo zal de zoekmachine nu niet langer enkel kijken naar de term ‘personeelsmagazine maken’, maar ook verwijzen naar pagina’s die het hebben over ‘personeelsblad’ of ‘tijdschrift’, als het vindt dat de informatie op de pagina relevant is.

Google sturen

Een landingspagina is een speciaal geschreven webpagina die

  • je website makkelijker vindbaar maakt voor Google
  • de klant meteen de informatie biedt die hij zoekt
  • sneller conversie genereert.

We leggen het je graag even uit:

Op een landingspagina houd je rekening met de criteria die Google gebruikt om websites te scoren:

  • je zoekwoord en relevante termen komen er voldoende op voor
  • ze bevat een minimaal aantal woorden, zodat Google er de volledige context van begrijpt
  • met linken verwijs je door naar andere pagina’s op de website, zo weet Google precies hoe de landingspagina zich tegenover je andere webpagina’s verhoudt
  • is je pagina mobielvriendelijk? Wie informatie zoekt via een smartphone komt liever uit op een pagina die makkelijk leesbaar is op mobiele apparaten. Google weet dat en laat zo’n pagina hoger scoren.

Zoiets noemen we zoekmachine optimalisatie of search engine optimization (SEO). Wil je als bedrijf online gevonden worden, dan is een goede SEO strategie cruciaal.

Conversie, conversie, conversie

Gevonden worden alleen is natuurlijk niet voldoende. Je landingspagina moet de informatie bevatten die de klant zoekt. Interessante thema’s zijn o.a. veel gestelde vragen over producten of diensten, informatie over prijzen of lokale informatie, zoals ‘website laten maken Hoeilaart’ of ‘restaurant Meise’. Mensen gaan namelijk vaak op zoek naar producten of diensten uit de eigen regio.

Tenslotte bevatten goede landingspagina’s ook een duidelijke call to action. Want je wil natuurlijk dat de klant je product koopt. Of toch minstens contact met je opneemt om meer informatie te vragen. En zo heb jij rechtstreeks contact met je potentiële klant. Misschien is je call to action: schrijf je in voor onze nieuwsbrief. Een uitstekend middel om klanten aan je te binden!

Online gevonden worden met een landingspagina, hoe begin je eraan?

Een landingspagina is een prima manier om gericht klanten naar je website te lokken. Maar om die klant te overtuigen om voor jou te kiezen zijn er natuurlijk nog andere voorwaarden. Zo moet je pagina

  • goed geschreven zijn,
  • duidelijke informatie bevatten
  • en ook de call to action mag niet ontbreken.

Daarnaast moet je hele website natuurlijk professioneel zijn. Een mooie website op maat straalt kwaliteit en vertrouwen uit. Hij moet passen in de look and feel van jouw organisatie en overzichtelijk zijn voor de klant.

Maar een professionele website met unieke landingspagina’s maken is een vak apart. Bij psp communications maken we unieke sites die online gevonden worden. Terwijl jij je toelegt op je core business zorgen wij ervoor dat jouw bedrijf er online staat.

Meer weten over hoe psp communications je naar een hoger niveau tilt? Neem dan vandaag nog vrijblijvend contact met ons op!

Hebben we jou geïnspireerd?

Neem contact met ons op!

Contacteer ons

Samen bouwen aan jouw verhaal?

Kom zeker eens langs!

De koffie staat al klaar.

Patrick Scheerlinck

Managing partner

adres
Josse Biesmansstraat 7
1560 Hoeilaart
Blijf op de hoogte

PSP Communications © 2022